Про мене


 Довбік Ірина Миколаївна – вчитель української і зарубіжної літератур, спеціаліст вищої категорії, старший учитель.
Педагогічне кредо: треба любити те, що робиш; тих, для кого ти це робиш, і йти вперед крок за кроком.
Проблемна тема: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій як засобу активізації пізнавальної діяльності та розвитку творчої особистості учнів на уроках літератури».
Форма узагальнення: методична робота.
Необхідність узагальнення: Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій в школі – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки наявність таких знань та вмінь стає базовою вимогою для випускника. Інформаційно-комунікаційні технології сприяють не тільки розвитку самостійності, творчих здібностей учнів, а й дозволяють змінити саму концепцію надання освітніх послуг, зробити урок більш наочним і цікавим. Також забезпечують активізацію діяльності вчителя та учнів на уроці, сприяють здійсненню диференціації та індивідуалізації навчання, розвитку спеціальної або загальної обдарованості, формуванню знань, посилюють  міжпредметні зв’язки. Все це дає можливість покращити якість навчання. Саме цим обумовлюється актуальність представленого досвіду. 
Опис досвіду: Завдяки використанню ІКТ Довбік І.М. намагається перетворити кожен урок на годину естетичної насолоди, хвилюючу мандрівку з учнями в незвідані світи. Впровадження  в практику роботи ІКТ, дає вчителю змогу зацікавити учнів  самостійним пошуком різних джерел інформації, розвивати їх творчі здібності, критичне мислення, вміння аргументовано, розлого й образно висловлювати свої думки, судження, оцінки.
 Допомагає їй активізувати роботу учнів проведення нестандартних уроків, таких, як: урок-подорож, урок-конференція, літературна вітальня, урок-дискусія, урок-літературний салон. Їх основною складовою є учительські комп’ютерні презентації та учнівські проекти культурологічного спрямування, розроблені за допомогою програми Power Point. При цьому учні не залишаються пасивними спостерігачами, а є активними учасниками навчально-виховного процесу. Вони вчаться висувати гіпотези, досліджувати, класифікувати матеріал, робити висновки. За таких умов її вихованці розвивають свій творчий потенціал, демонструють здібності, пропонують нестандартні підходи до вирішення практичних завдань. Поширюється загальний кругозір учнів, збагачується словниковий запас. Все це свідчить про підвищення рівня інформаційного та духовного розвитку учнів.
До кожної теми Ірина Миколаївна підбирає епіграф, на початку уроку проводить літературні п'ятихвилинки, використовує такий методичний прийом, як «Інтригуючий початок уроку» із застосуванням флеш-анімаційних презентацій, що створює неповторний емоційний фон уроку та доброзичливий психологічний клімат.
Інформаційною компетентністю вихованці Довбік І.М. оволодівають під час підготовки творчих проектів, презентацій, повідомлень, рефератів, виконуючи завдання творчого характеру, а саме: зведення інформації в таблиці, схеми, підготовка алгоритмів, виконання асоціативних малюнків, ілюстрацій тощо.
Учитель постійно використовує записи телепередач про письмен­ників, що вивчаються у шкільному курсі українсь­кої літератури, фрагменти фільмів за програмовими творами, комп'ютерні програми, електронні інформа­ційні джерела, які урізноманітнюють методичні прийоми і підвищують мотивацію навчальної та пізнавальної діяль­ності, заохочують школярів до творчого читання художніх творів.
У своєму методичному арсеналі Довбік І.М. використовує і проектну технологію, яка надає можливість формувати різ­номанітні учнівські компетентності, зокрема вміти одержувати інформацію, критично її відбирати та само­стійно розв'язувати завдання. З метою формування уміння орієнтуватися в інформаційному просторі, критично мислити вчитель пропонує учням такі проекти: «Я – художник», «Я – перекладач», «Я – поет» та ін.
Робота над реалізацією науково-методичної проблеми продовжується і в позакласній роботі. Разом із учнями вчитель створює проекти, тематичні газети, готує літературно-музичні композиції, різноманітні ігри, конкурси, усні журнали. Вчитель є постійним членом журі районної олімпіади. Учні Ірини Миколаївни досягають високих результатів і в творчих конкурсах районного, обласного та Всеукраїнського рівнів.
Конспекти уроків та позакласних заходів учитель публікує  на сторінках порталу «Учительський журнал он-лайн». Довбік І.М. – член авторського колективу, який працював над науково-дослідницькими роботами «Обдарованість – дар і натхненна праця» та «Творчість – єдине, що може змінити світ», що протягом 2012 та 2013 року брали участь у конкурсі, проведеному в рамках Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти» (номінації «Інноваційні технології виявлення, навчання і підтримки розвитку обдарованої молоді», «Формування творчої особистості в навчальних закладах освіти»). Роботи нагороджені дипломами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України і НАПН України та Золотою і Бронзовою медалями.

ПОРТФОЛІО ПЕДАГОГА 2018


Немає коментарів:

Дописати коментар